Jesienny piknik rodzinny
Jesienny piknik rodzinny
Ukraina 2015
Ukraina 2015
Rok 2014
Rok 2014
Konkurs kolęd i pastorałek 2015
Konkurs kolęd i pastorałek 2015
Odblaskowa szkoła
Odblaskowa szkoła
Ślubowanie klas I 14.10.2014
Ślubowanie klas I 14.10.2014
Akademia 3 maja
Akademia 3 maja
Zespół z Ukrainy 2014
Zespół z Ukrainy 2014
Rok 2014
Rok 2014
Odblaskowa szkoła
Odblaskowa szkoła
Rodzina razem - piknik 2014
Rodzina razem - piknik 2014
Dzień samorządności
Dzień samorządności
pasowanie na przedszkolaka 29.11.14
pasowanie na przedszkolaka 29.11.14

Statystyka

Użytkowników:
2
Artykułów:
72
Odsłon artykułów:
146900

Europejski Tydzień Kodowania

Uczniowie klasy III w ramach projektu „Uczymy dzieci programować” wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania „Code Week”. Wykonali zadania oparte na: twórczym myśleniu, kodowaniu, tworzeniu algorytmów, a przy tym wspaniale się bawili. Tydzień kodowania bez charakterystycznego pomarańczowego kotka? Nie, to nie możliwe, w tym szczególnym czasie kotek Scratch pojawił się na zajęciach z elementami kodowania. Uczniowie tworzyli skrypty dla poszczególnych „duszków”, a także dodawali tła. Kolejne zadanie wiązało się z zakodowaniem znanych bajek. Uczennice podzielone na zespoły tworzyły fragmenty bajek, a symbole ułożone w jeden ciąg, stworzyły kod - historię, którą próbowały rozszyfrować pozostałe dzieci. Ostatnie zadanie wiązało się z edukacja matematyczną. Zadaniem graczy było doprowadzenie swojego robota do bazy, zbierając po drodze pola funkcyjne (działania matematyczne). Zabawa była wspaniała!

Agnieszka Oleś

 

 

Klasy starsze 5,6 i 7 po raz pierwszy wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania "Code Week". Z pośród siedmiu zadań wybraliśmy dwa na działania twórcze, plastyczne w których dzieci mogły wykazać się pomysłowością, spostrzegawczością i logicznym myśleniem. Pracując w grupach miały możliwość podzielenia się swoją fantazją i kreatywnością. Tematyka jaka zaistniała, to oczywiście kolory w kompozycji rytmicznej oraz barwy ciepłe i zimne w obrazkowym kodowaniu. Nie zabrakło również ulubionych programów i programowania w środowisku Baltie oraz Scratch. Uczniowie wykorzystywali zmienne w programie do rysowania wielokątów i figur geometrycznych tworząc barwne rysunki przez zwielokrotnienie obiektów, tworząc obrazy takie jak rozeta. Dzieci budowały programy tj. wyszukiwanie  największej i najmniejszej liczby, tworzyły obrazy z wykorzystaniem pętli. Twórcze myślenie i algorytmy to zadania godne uczniów naszej szkoły, dlatego tydzień dobrego kodowania rozpoczyna serię naszych zmagań w nowym roku szkolnym.

Maria Grzybek Kosior