Konkurs kolęd 2014
Konkurs kolęd 2014
Ślubowanie klas I 14.10.2014
Ślubowanie klas I 14.10.2014
Odblaskowa szkoła
Odblaskowa szkoła
Nasze talenty
Nasze talenty
Nasze talenty
Nasze talenty
Nasze talenty
Nasze talenty
Rok 2014
Rok 2014
Turniej BRD
Turniej BRD
Turniej BRD
Turniej BRD
pasowanie na przedszkolaka 29.11.14
pasowanie na przedszkolaka 29.11.14
Zajęcia w przedszkolu
Zajęcia w przedszkolu
Ukraina - Słoneczko październik 2014
Ukraina - Słoneczko październik 2014
Pasowanie na czytelnika 2014
Pasowanie na czytelnika 2014

Statystyka

Użytkowników:
2
Artykułów:
81
Odsłon artykułów:
168211

Europejski Tydzień Kodowania

Uczniowie klasy III w ramach projektu „Uczymy dzieci programować” wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania „Code Week”. Wykonali zadania oparte na: twórczym myśleniu, kodowaniu, tworzeniu algorytmów, a przy tym wspaniale się bawili. Tydzień kodowania bez charakterystycznego pomarańczowego kotka? Nie, to nie możliwe, w tym szczególnym czasie kotek Scratch pojawił się na zajęciach z elementami kodowania. Uczniowie tworzyli skrypty dla poszczególnych „duszków”, a także dodawali tła. Kolejne zadanie wiązało się z zakodowaniem znanych bajek. Uczennice podzielone na zespoły tworzyły fragmenty bajek, a symbole ułożone w jeden ciąg, stworzyły kod - historię, którą próbowały rozszyfrować pozostałe dzieci. Ostatnie zadanie wiązało się z edukacja matematyczną. Zadaniem graczy było doprowadzenie swojego robota do bazy, zbierając po drodze pola funkcyjne (działania matematyczne). Zabawa była wspaniała!

Agnieszka Oleś

 

 

Klasy starsze 5,6 i 7 po raz pierwszy wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania "Code Week". Z pośród siedmiu zadań wybraliśmy dwa na działania twórcze, plastyczne w których dzieci mogły wykazać się pomysłowością, spostrzegawczością i logicznym myśleniem. Pracując w grupach miały możliwość podzielenia się swoją fantazją i kreatywnością. Tematyka jaka zaistniała, to oczywiście kolory w kompozycji rytmicznej oraz barwy ciepłe i zimne w obrazkowym kodowaniu. Nie zabrakło również ulubionych programów i programowania w środowisku Baltie oraz Scratch. Uczniowie wykorzystywali zmienne w programie do rysowania wielokątów i figur geometrycznych tworząc barwne rysunki przez zwielokrotnienie obiektów, tworząc obrazy takie jak rozeta. Dzieci budowały programy tj. wyszukiwanie  największej i najmniejszej liczby, tworzyły obrazy z wykorzystaniem pętli. Twórcze myślenie i algorytmy to zadania godne uczniów naszej szkoły, dlatego tydzień dobrego kodowania rozpoczyna serię naszych zmagań w nowym roku szkolnym.

Maria Grzybek Kosior